Mi kell a magyar vállalkozónak?

A weboldalam összerakása után rengeteget gondolkodtam azon, miről írjam a blogbejegyzéseimet. Mi az, ami érdekli a magyar embereket, vállalkozókat? Mivel tudok segíteni? És mi az a marketing témájú tartalom, amiről nem írtak még kétszázan minimum?

Arra gondoltam most visszamegyek az “ősrobbanásig”, és a vállalkozó-marketing kapcsolatát próbálom kicsit megvilágítani.

Ez pedig azért merült fel bennem, mert azt tapasztaltam, hogy rengeteg vállalkozásban, ha foglalkoznak is marketinggel, akkor olyan szinten működtetik, hogy már szinte örülni kell annak, ha egy cégnek van egy nem Commo(n)dor 64 korabeli weboldala, egy tisztességesen karbantartott Facebook oldala, és mondjuk még AdWords kampányokat is futtat (persze azt is “okosba”, mert majd azt az informatikus vagy a Géza felesége megcsinálja…amivel persze sokkal többet veszít, mint nyer, csak senki nem mondja el neki…).

A marketing stratégia, mint olyan abszolút nem jellemző, sokkal inkább írnám le úgy, hogy az önjelölt marketingesek “posztolgatnak, boostolgatnak”, de itt nagyjából kimerül a tudásuk. És csodálkoznak, hogy nincs valódi eredmény.

Nincs stratégiájuk, mert nincs idejük, energiájuk kitanulni, végiggondolni, leülni megírni, és utána aszerint működni, konzekvensen lépkedni annak mentén.

Amin nem csodálkozom, hiszen manapság egy tapasztaltabb online marketing tanácsadónak/kivitelezőnek is, bármelyik ágon is dolgozik, fel kell kötnie a gatyáját, ha naprakész és szakmailag a topon akar maradni…

A cégek talán azt sem tudják, hogy ha a stratégiához és a célhoz rendelt marketing eszközökön/csatornákon összhangba hozzák kommunikációjukat, sokkal jobb eredményeket tudnak elérni. Ehelyett kapkodnak jobbra-balra, és csinálják azt, ami éppen aznap reggel eszükbe jutott… De ez valójában nem marketing. Ma már nem.

Még egyszer mondom, nem csodálkozom. Voltam egyszer én is kezdő vállalkozó, amikor az aznapi hangulatomhoz igazítottam a marketing tevékenységeket… Ráadásul ez 2006-ban volt, és azóta “hármat fordult velünk a világ”, ami az online lehetőségeket illeti…

Ezt a cikket 2019. februárjában updateltem, és azt kell, hogy mondjam, azóta se nagyon változtak meg a dolgok…

Viszont én továbbra is lelkesedéssel, és türelemmel fordulok a kezdőbb ügyfeleim felé is. Minap egyikőjük ezt mondta: “…köszönöm, hogy kibírsz…de pár hónap közös munka után most már legalább tudom, hogy mit kérdezzek…”.

Nagyon tetszett, mert emberi volt és őszinte. Az én munkámat erre alapozom, mert azt gondolom a vállalkozások mögött is élő emberek vannak, akik sokszor önhibájukon kívül nem értik a vállalkozásukat körülvevő digitalizációt, a megváltozott kondíciókat.

Kérdezni szabad és kell. Aki kérdez, az nyitott arra, hogy fejlődjön, és az általában akar előrelépni, csak lehet hogy nincs ideje, figyelme rá…de legalább próbálkozik.

A világ kis lépésekben is haladhat előre… És valakinek a kis lépéseket is támogatni és segíteni kell. Ezért vagyunk mi online marketing tanácsadók a piacon.

Őszintén merem remélni, hogy ezzel a “kollégáim” is így vannak…